Thursday, March 12, 2009

"Saya tidak 'gulakan' perwakilan"

"Saya tidak 'gulakan' perwakilan"




KUALA LUMPUR - "Pilih saya, anda boleh jadi pelakon filem.''
Begitulah bunyi janji yang didakwa cuba ditaburkan oleh Ida Rahayu Md. Noor, 38, yang kini berkempen dalam pemilihan Ketua Pergerakan Puteri UMNO tidak lama lagi.

Ketua Pegawai Eksekutif Eurofine (M) Sdn. Bhd. itu dikatakan meluahkan janji-janji itu kepada Ketua Puteri negeri dalam lawatannya ke seluruh negara menjelang Perhimpunan Agung UMNO yang akan berlangsung bermula 24 hingga 28 Mac ini.

Ida didakwa menawarkan kepada perwakilan untuk berlakon dalam drama dan filem terbitan syarikatnya jika beliau diangkat sebagai Ketua Puteri menggantikan tempat Datuk Noraini Ahmad.

Bagaimanapun, Ida Rahayu menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut sambil menyifatkannya sebagai tidak berasas sama sekali.

Beliau percaya ia direka oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab untuk menjejaskan imejnya.

"Macam mana isu itu boleh timbul? Saya tidak pernah berjumpa dengan perwakilan untuk menawarkan peluang berlakon seperti dakwaan itu.

"Saya hanya tawarkan manifesto yang akan menjadi titik tolak perjuangan saya dalam Puteri UMNO seandainya dipilih oleh perwakilan nanti," kata penerbit drama prolifik itu dalam nada serius.

Ida Rahayu merupakan salah seorang calon yang bertanding merebut kerusi Ketua Pergerakan Puteri UMNO pada pemilihan UMNO akhir bulan ini.

Calon-calon lain yang turut bertanding merebut jawatan itu ialah Datin Ismalina Ismail, Datuk Shahaniza Shamsuddin, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, Saarah Ali Bashah dan Bibi Sharliza Mohd. Khalid.

12 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Saya harap gandingan Kak Ina & YB Shikin beroleh kemenangan!
Kurang senang dgn YB Sha & kuncu2 nya berjumpa Perwakilan. Kovoi kereta semua besar2, tapi tak pandai bercakap & menambat hati kami.Semua bertambah-tambah glamer,bertambah2 kaye DAN tidak ada keikhlasan termasuk Puteri Ledang yg dulunya sangat humble.

Anonymous said...

Berlakon filem?Eh...di Lembah Pantai pun dah ader orang bikin wayang ngetop!

Anonymous said...

salam Pu3 Lembah Pantai,
Ape aktivti terkini?Lepas pemilihan terus senyap jer...ajk pun nengok kejap ader tak der.Dah ade pun merajuk membawak diri.Alahaiii...nyesal aku undi.Kepoh sungguh sorang tuh.

Anonymous said...

lorrr.. ada yg bawak diri ke?
mana tau ni...wah.. advance sungguh mami jarum..

Anonymous said...

sejak pu3 ditubuhkan ni,brapa ramai yang dah jadi janda dan jadi bini no 2 dan keatas..so takyahlah duk terkejut!cuba-cuba risik tgk brapa ramai calon EXCO tu bukan bini no1!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

wah.. berkereta besar.. masyuukkk la tu!!
Pu3 Gunung ledang? amboi..berubah sungguh yea, tak ku sangka..
sape2 jadi G2 tu..pk la..
pilih la yg tau masalah dari akar umbi bukan nk kejar glamer je..tapi
keje hampeh!!

Anonymous said...

G2 LP,
Hanim & Norida
Nor Faizah N Shikin.

Camner? dah buat pilihan ke?

Anonymous said...

alahai mami jarummmm.....
awak pn ape kureng nyee... bawa diri gak.. jgn nampak orang lain punye salah, diri sendiri tgk dulu.. apasal nyesal undi?! projek awak x dpt endors dr k.p3 bhg eekk? hey.. kalau niat nak jadi org bhg hanya utk dpt projek inilah jadi nye.. ooo... x ikhlas rupenye bagi undi.. ingatlah kalau mcm ni punye sikap awak x mustahil 1 hari nanti Tuhan akan memberi balasan... Kalau p3 cawangan awak yg buat sikap mcm ni kt awak ok ke?! awak nampak semua yee.. orang bawa diri la.. org kepoh la.. tapi awak sendiri xda apa2 pun.. ckp je pandai tapi komitmen hampehh.. yiiikk.. JIJIK la gan orang camni...

Anonymous said...

Nak ketawa dan sedih pun ada bila tgk perwakilan Johor bagi tepukan di sesi perkenalan calon Johor baru ni.

Calon exco2 lama yg tak pernah buat kerja langsung di peringkat nasional pun ada hati nak bertanding lagi.calon dari penang,selayang (keta bmw baru),ampang,ni semua cari makan dalam umno jer.

kita nak pemimpin puteri yg boleh buat kerja,yang ada bukti pernah bagi sumbangan kpd parti dan ada wawasan utk perjuangan puteri, bukan yg hanya ada di majlis dinner,majlis bertemu menteri.

p/s heran jugak ada adun puteri terdesak pegi bagi bantuan kpd org susah di negeri yg lain,di kwsn dia dah tak de org susah ke? kalau aku jadi pengundi dia,harus aku terasa hati..kera dihutan disusukan,anak dirumah mati tak makan. nak berkempen pun agak2 le..kelakar..kelakar..dan dalam ucapan dia nak guna Tabung Prihatin Puteri utk dibagi kpd bekas Ketua wanita cwgn tu. Setahu aku,tabung puteri utk ahli puteri dan keluarga je..

Princess Z said...

Pasal main duit,laki orang dan benda2 mcm tue,janganlah komen sini.Kena saman pulak Blog Puteri kita nie..Kalau ye pun,kias-kias la skt:)