Wednesday, August 13, 2008

Permatang Pauh P44

Gambar: Reuters Pictures
Sesiapa yang berminat untuk menyertai jentera Pilihanraya Kecil di Permatang Pauh sila beri nama kepada Ketua Puteri Bahagian atau Setiausaha Bahagian secepat mungkin. Beberapa program di rancangkan oleh Perhubungan Negeri Wilayah.

Serba sedikit tentang Permatang Pauh - PP adalah sebuah pekan kecil di Seberang Perai. DSAI merupakan anak kelahiran PP. Rumah keluarganya masih terletak disitu. Terdapat 28 petiundi didalam kawasan PP. Bandar ini diwakili oleh isterinya Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR dalam Dewan Rakyat di Parlimen. DSAI mewakili PP sebelum isterinya mengambil alih.

Terdapat dua institusi pengajian tinggi terletak di Permatang Pauh, yang dikenali sebagai kampus Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Politeknik Seberang Perai.
Dalam memastikan kemenangan besar Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim dalam pilihanraya kecil P44 Permatang Pauh, ketiga-tiga sayap pemuda Pakatan Rakyat yang terdiri daripada KeADILan, PAS dan DAP telah melancarkan jentera mereka di Permatang Pauh. Jentera pemuda ini akan memastikan ada sekurang-kurangnya 500 orang bertugas setiap hari.
Suasana di Permatang Pauh (PP) adalah panas. Puteri Lembah Pantai dinasihatkan agar sentiasa berada dalam kumpulan. Utamakan keselamatan masing-masing dan sentiasa menjaga tatatertib ketika berada di PP. Hanya mereka yang berpengalaman dalam pilihanraya kecil sahaja digalakkan menyertai Pilihanraya kecil ini.










No comments: